Online is de laatste 10 jaar in een rap tempo volwassen geworden. Van digitale visitekaartjes zijn we gegaan naar websites die ingericht zijn voor pure lead generatie. Geen brochure meer vertaald naar een website, maar een website die gemaakt is om zoveel mogelijk mensen uit je doelgroep aan te trekken en te verleiden.
Bereik
Er zijn natuurlijk meerdere manieren om je doelgroep op je website te krijgen, de belangrijkste zijn de laatste jaren in volgorde van belangrijkheid (in onze ogen):
- Zoekmachine optimalisatie
- Social media
- Zoekmachine marketing (Google AdWords)
- Radio / TV Commercials
- Overige offline communicatie
Verleiden
Je bezoekers op je website verleiden wordt volgens ons voor het grootste deel bepaald door:
- De UX / gebruikerservaring, waar onder andere het volgende onder valt:
- Verleidende webteksten
- Beeld
- Navigatie
- Snelheid
Tools
Om van bezoekers ook echt leads te maken heb je in de eerste plaats gegevens nodig over het bezoekersgedrag en bezoekersprofielen. Hierbij kun je denken aan bezoekers e-books te laten downloaden als ze hun e-mailadres achterlaten, zodat je ze met marketing automation verder de funnel in kunt trekken. Tools die wij gebruiken om gedrag in kaart te brengen, profielen te bouwen en marketing automation (te starten).
- MailChimp / Autorespond
- SalesFeed
- Beelert
- Google Analytics
- Hotjar
Ben jij ook toe aan meer online leads?