Wil je meer bezoekers naar je website trekken? Dan is het een goed idee om een Google AdWords campagne op te starten. Dagelijks worden er miljoenen dingen gezocht op Google en je wil natuurlijk dat als deze mensen naar uw branche zoeken, jouw bedrijf hier tussen staat. Zit je eraan te denken om te starten met Google AdWords, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dit artikel helpt je de basisaspecten van Google AdWords adverteren te begrijpen.
Google search
Adverteren in het Google zoeknetwerk is een van de meest voorkomende advertentievormen. Bij deze methode komt je advertentie bovenaan bij de betaalde zoekresultaten te staan. Je kiest een zoekwoord of meerdere zoekwoorden bij welke jouw advertentie getoond wordt. Het budget kan je zelf bepalen. Let op: je betaalt per klik. Je betaalt dus pas als er iemand klikt op je advertentie. De advertentie wordt zo lang getoond totdat je budget op is. Deze advertentiemethode is erg effectief omdat het zich richt op iemand die naar iets op zoek is. En misschien is deze gebruiker wel op zoek naar je bedrijf, maar weet hij/zij dat zelf nog niet.
Google Display adverteren
Naast het adverteren in de zoekresultaten van Google, heeft Google AdWords ook nog een andere optie, namelijk Google Display adverteren. Deze vorm van adverteren houdt in dat je advertentie getoond kan worden op andere websites. Denk bijvoorbeeld aan je advertentie op nu.nl of op YouTube. De internetgebruikers zijn op dat moment niet per se aan het shoppen, maar ze bevinden zich op hun favoriete websites. Om te zorgen dat deze gebruikers op jouw advertentie klikken, moet je opvallen. Je moet zorgen dat de mensen naar jouw website komen.
Google Display wordt vooral gebruikt om de naamsbekendheid te verhogen. Door het verhogen van de zichtbaarheid van je bedrijf, kan je meer klikken krijgen op organische zoekresultaten en/of een stijging zien in de zoekopdrachten naar je bedrijf.
Adwords uitbesteden?
Een AdWords campagne maken is niet zomaar gedaan. Je moet rekening houden met verschillende dingen. Zo moet je advertentie opvallen en nieuwsgierigheid wekken bij de lezer. Ook de tekst die in de advertentie staat, moet lokkend zijn. Lijkt Google AdWords je toch net wat te lastig? Of heb je liever dat een specialist deze klus oppakt? Google AdWords uitbesteden kan dan een goede optie zijn. Neem eens contact op met een Google Adwords specialist. Deze weet alles over Google AdWords en zal alles doen om het beste uit je AdWords campagne te halen.